Kwaliteit

Erkend door de SEMH

Seuren Orthopedie wordt erkend door de SEMH, de Stichting Erkenningsregeling voor leveranciers van Medische Hulpmiddelen. Dit is uw garantie voor hoogwaardig kwaliteitswerk. De erkenning wordt alleen afgegeven wanneer aan strenge eisen wordt voldaan op het gebied van opleiding, kennis en ervaring. We zijn al jaren SEMH-erkend en worden jaarlijks getoetst of we nog aan alle criteria voldoen.

https://www.semh.info/seuren-orthopedische-schoentechniek/

Garantie

De garantie op (semi-)orthopedische schoenen en steunzolen is 3 maanden op de pasvorm en 6 maanden op het materiaal. Slijtage door gebruik is uitgesloten van garantie. Deze garantiebepalingen zijn niet van toepassing op gebreken, veroorzaakt door onzorgvuldig gebruik of veranderingen aan uw voeten, ontstaan in de garantieperiode.

Medical Device Regulation – MDR Verordening (EU) 2017/745

MDR staat voor Medical Device Regulation; de nieuwe Europese wetgeving die per 26 mei 2021 verplicht wordt en de bestaande MDD vervangt. De MDR is opgesteld om de patiëntveiligheid van medische hulpmiddelen te vergroten en ervoor te zorgen dat innovatieve en veilige medische hulpmiddelen beschikbaar blijven voor de patiënt. (semi) Orthopedische schoenen en steunzolen zijn geclassificeerd als een medisch hulpmiddel met de laagste risicoklasse (klasse 1). Het is een niet-invasief hulpmiddel dat mensen helpt bij het verlichten van hun klachten, mensen meer mobiel maakt en verdere ernstige afwijkingen kan voorkomen. Omdat wij uw hulpmiddel volledig naar maat maken, is uw hulpmiddel niet voorzien van een CE markering. Uiteraard voldoen wij aan aan de MDR en werken wij conform de gestelde richtlijnen uit bijlage XIII van de MDR.

Klachten?

Overal waar er gewerkt wordt, kan er iets misgaan. Dat is natuurlijk vervelend. Wanneer u een klacht heeft, willen wij u verzoeken om contact met ons op te nemen. Wij zullen dan samen met u op zoek gaan naar een passende oplossing. Wij zijn aangesloten bij www.erisietsmisgegaan.nl voor een onafhankelijke klachtenregeling en een erkende geschillencommissie, die voldoet aan alle eisen van de van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz).